Listopadowe spotkanie Klubu Nauczyciela IDMN – debata oksfordzka w edukacji szkolnej

13 listopada 2023 obrazek_wyróżniający

Jakie są podstawowe zasady debaty oksfordzkiej? Jak wykorzystać tę metodę podczas lekcji historii? Jakie ćwiczenia pomagają kształtować myślenie krytyczne i kompetencje retoryczne? To tylko wybrane zagadnienia, które zostaną przybliżone podczas listopadowego Klubu Nauczyciela IDMN. Spotkanie w formule online odbędzie się 23 listopada o godz. 18:00. Zapraszamy do udziału.


Listopadowy Klub Nauczyciela IDMN
Listopadowe webinarium organizowane w ramach Klubu Nauczyciela IDMN będzie poświęcone debacie oksfordzkiej. Spotkanie poprowadzą: Izabela Wyppich i Beata Maleska-Pająk. Pierwsza z prowadzących to zaangażowana superbelferka, nauczycielka historii, historii sztuki i plastyki w I Liceum Ogólnokształcącym w Rudzie Śląskiej. Jej zainteresowania koncentrują się wokół zagadnień związanych edukacją regionalną, artystyczną i filmową. Podczas zajęć lekcyjnych wykorzystuje nowoczesne i oryginalne metody dydaktyczne, m.in.: debaty oksfordzkie, escape roomy, czy Visible Thinking Routine.

Z kolei Beata Maleska-Pająk to na co dzień nauczycielka historii, historii i społeczeństwa, wiedzy o społeczeństwie i wychowywania życia w rodzinie. Młodym ludziom przybliża także zagadnienia z zakresu edukacji regionalnej. Beata Maleska-Pająk jest również instruktorką teatralną oraz założycielką i koordynatorką Śląskiej Sieci Szkół Debatujących.

Zgłoszenia do udziału
Webinarium „Debata oksfordzka w praktyce szkolnej” odbędzie się 23 listopada o godz. 18:00 na platformie ZOOM. Wszystkich nauczycieli zainteresowanych udziałem w spotkaniu zapraszamy do wypełnienia formularza zgłoszeniowego TUTAJ.

Link do webinarium zostanie przesłany zarejestrowanym uczestnikom w dniu spotkania o godz. 8.00.

UWAGA! Nasze wiadomości często wpadają do folderu „spam”, dlatego prosimy o dokładne sprawdzenie skrzynki w dniu wydarzenia. W przypadku brak linku do spotkania prosimy o kontakt mailowy (klub.nauczyciela@idmn.pl).

Debata oksfordzka w dydaktyce szkolnej
Debata oksfordzka to jedna z aktywizujących metod dydaktycznych. Przygotowanie do niej wymaga od uczniów dużego zaangażowania, samodzielności i zdolności krytycznego myślenia. Sama zaś debata rozwija zarówno kompetencje językowe, jak i umiejętność krytycznego oraz logicznego myślenia. Wzmacnia pewność siebie i uczy szacunku do odmiennego punktu widzenia.

Klub Nauczyciela IDMN
Klub Nauczyciela to projekt skierowany m.in. do nauczycieli historii, wiedzy o społeczeństwie, historii i teraźniejszości. Spotkania pozwalają rozwijać kompetencje zawodowe i warsztat pracy nauczyciela. Podczas webinariów prezentowane są praktyczne przykłady zastosowania nowoczesnych metod w dydaktyce szkolnej. Wszystkie wydarzenia prowadzą nauczyciele i eksperci z wieloletnim doświadczeniem.

Za nami spotkania Klubu Nauczyciela poświęcone m.in. modelowi nauczania STEM czy zastosowaniu gier planszowych w edukacji historycznej.

Zapraszamy do udziału!

Autor: Redakcja IDMN